Suntem încântați să vă prezentăm un training inovator de 8 ore, numit “Dezvoltarea produselor”, conceput special pentru a vă spori abilitățile și cunoștințele în domeniul dezvoltării de produs, indiferent de industrie.

Pe 24 maiîn intervalul 10:00 – 18:00va invităm la Cluj-Napoca pentru o sesiune de lucru interactivă în format fizic, care va acoperi aspecte esențiale a procesului de dezvoltare a produselor precum:

  • Strategia de produs
  • Oportunități de inovare a produselor
  • Descoperirea și definirea cerințelor
  • Modelele de afaceri și monetizarea
  • Lansarea produselor pe piață
  • Managementul ecosistemului de parteneri

 

Participând la acest curs, veți obține următoarele competențe și abilități:

  • Înțelegerea conceptelor de bază ale dezvoltării produselor și a celor mai bune practici din domeniu
  • Capacitatea de a identifica și valorifica oportunitățile de inovare în produsele și serviciile oferite
  • Abilități practice prin exerciții de echipă și studii de caz relevante
  • Oportunitatea de a vă extinde rețeaua de contacte profesionale 
    Stelian Brad

    Stelian Brad

    Expert

    Ce include agenda?

    Interval orarSesiuneDetalii
    09:30 – 10:00 Welcome Coffee Nivel 0, Lobby  (Sediul Banca Tansilvania, Calea Dorobanților nr. 30)
    10:00 – 11:00Strategia de produs
    • Aspecte practice fundamentale: managementul de produs; înțelegerea strategiei de produs; rezultatele strategiei de produs; sursele strategiei de produs; disfuncții în strategia de produs; beneficiile unei strategii eficiente de produs; manager de produs sau manager de probleme; metoda V2MOM; exemple

    • Studiu de caz
    • Exercițiu în echipă: Identificarea punctelor forte și a celor slabe ale strategiei de produs, aplicat pe un produs existent.

    10 minutePauză de cafea Nivel 0, Lobby  (Sediul Banca Tansilvania, Calea Dorobanților nr. 30)
    11:10 – 12:00Oportunități de inovare a produselor
    • Aspecte practice fundamentale: identificarea oportunităților de produs; parametri principali de valoare; job-to-be-done; exemple
    • Studiu de caz
    • Exercițiu în echipă: Identificarea unor probleme nerezolvate într-un segment de piață și propunerea de soluții inovatoare folosind parametri principali de valoare.
    10 minutePauză de cafea Nivel 0, Lobby  (Sediul Banca Tansilvania, Calea Dorobanților nr. 30)
    12:10 – 13:10Descoperirea și definirea cerințelor
    • Aspecte practice fundamentale: Descoperirea ca „punte de legătură” între produs și problemă; descoperirea ca proces iterativ; cele mai bune practici pentru descoperirea produselor; dezvoltarea clienților și a produselor; dezvoltarea clienților: de la larg la îngust; dezvoltarea produsului: de la îngust la larg; ipotezele descoperirii; exemple de declarații de ipoteze; tipuri de ipoteze; sfaturi pentru crearea unei ipoteze de descoperire; produsul minim viabil (MVP); defalcarea definiției MVP; încadrarea corectă a problemei; tipuri de artefacte MVP; scrierea poveștilor utilizatorilor; întrebări adresate în User Stories; exemple de povești de utilizator; epopee și teme; explicarea ierarhiei; cartografierea vizuală a poveștilor utilizatorilor; documentul privind cerințele produsului (PRD); elemente ale unui PRD simplu; sfaturi pentru scrierea cerințelor; prioritizarea cerințelor de produs 
    • Exercițiu în echipă: Dezvoltarea unui set de cerințe și priorități pentru un produs nou, bazat pe scenarii și nevoile utilizatorilor.
    10 minutePauză de cafea Nivel 0, Lobby  (Sediul Banca Tansilvania, Calea Dorobanților nr. 30)
    13:20 – 14:30Modele de afaceri asociate produselor
    • Aspecte practice fundamentale: modele de afaceri versus prețuri; elementele unui model de afaceri; de ce modele de afaceri?; modelele de afaceri și inovarea disruptivă; analiza costurilor și veniturilor; evaluarea riscurilor; evaluarea oportunităților de piață; strategii de monetizare; taxonomia modelului de afaceri; exemple; evoluția modelului de afaceri; provocări în tranziția modelului de afaceri 
    • Exercițiu în echipă: Crearea unui model de afaceri simplificat pentru un produs nou, având în vedere piața, resursele, costurile și veniturile potențiale.
    60 minutePauză de masă Nivel 1, Restaurant, (Sediul Banca Tansilvania, Calea Dorobanților nr. 30)
    15:30 – 17:00Lansarea produsului de  piață
    • Aspecte practice fundamentale: Cumpărători versus utilizatori finali; Persona Canvas Tool; exemplu; declarația de poziționare; cadrul de poziționare; exemplu; definirea rutelor către piață; exemplu; perspective despre strategia rutelor către piață; elementele unui plan Go To Market; propunerea de valoare; cadrul de execuție în lansarea pe piață; motivele pentru care lansarea produsului eșuează; bune practici pentru lansarea produsului; exemplu
    • Exercițiu în echipă: Proiectarea unui plan de lansare pentru un produs nou, având în vedere publicul țintă, canalele de comunicare și metodele de promovare eficiente.
    10 minutePauză de cafea Nivel 0, Lobby  (Sediul Banca Tansilvania, Calea Dorobanților nr. 30)
    17:10 – 18:00Managementul ecosistemului de parteneri
    • Aspecte practice fundamentale: Oferta completă; ce își doresc clienții de la tine!; produsul complet și ciclul de adopție; caracteristicile ofertelor complete; elemente ale ofertei complete; definirea „decalajului de experiență”; experiența totală a clienților; cadrul de analiză a decalajelor; evoluția ofertei complete; proiecție inversă (backcasting); modalități de a umple golurile de capacitate; tipuri de parteneri din ecosistem; taxonomia partenerilor; alegerea partenerilor: întrebări de pus; ce puteți oferi partenerilor; proiectarea acordului de parteneriat; dezvoltarea afacerii în diferite etape 
    • Studiu de caz: Prezentarea ofertei complete și a direcțiilor de inovare pentru un produs.

      Cine se poate înregistra?

      • Workshop-ul este deschis angajaților din companii mici și mijlocii care își desfășoară activitatea în orice regiune a României.
      • Se aplică criterii de eligibilitate pentru participare, însă experții Cluj IT te ajută pas cu pas în procedura de înscriere.
      • Companii active în următoarele sectoare: turism și ecoturism, textile și pielărie, lemn și mobilă, industrii creative, industria auto și componente, IT&C, procesarea alimentelor și a băuturilor, sănătate și produse farmaceutice, energie și management de mediu, bioeconomie (agricultură, silvicultură, pescuit și acvacultură, bioinformatica și biotehnologii, constructii, fabricarea materialelor de construcții, distribuție și activități profesionale, științifice și tehnice. 

      Ce trebuie să ai în vedere?

      • Numărul de locuri disponibile este limitat.
      • Workshop-ul se va derula pe 24 mai, în format fizic la Cluj-Napoca.
      • Participarea este gratuită, însă costurile de deplasare nu vor fi decontate de organizator.
      • Participarea este condiționată de înregistrare prin formularul indicat mai jos.
      • Selecția participanților se va face în baza principiului nediscriminării, numărul de locuri fiind ocupat în funcție de ordinea înregistrării și a furnizării documentelor specifice de eligibilitate.

      Pentru detalii despre proiect va invităm  accesați https://futureskills.ro/  

      Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.