Cluj Innovation Days 2015

 

472 de participanți; 40 de vorbitori români și străini; 28 de ore de prezentări, workshopuri și discuții pe tema inovării și transferului tehnologic în IT și nu numai  –  acestea sunt câteva dintre numerele celei de-a treia ediții a Cluj Innovation Days, evenimentul organizat de Cluj IT Cluster și care a transformat Clujul în centrul regional al inovației în IT. Concluzia dezbaterilor a fost evidențiată de Bror Salmelin, reprezentant al Comisiei Europene: „Cheia reușitei în afacerile din domeniul IT o constituie dezvoltarea unor produse și servicii proprii, iar Clujul, pe care îl urmăresc de 15 ani, are un potențial foarte bun în această direcție.”

De altfel, dezvoltarea de produse și servicii proprii de către companiile de IT reprezintă și principalul obiectiv asumat de Cluj IT Cluster pentru următorii doi ani: „În prezent, piața clujeană de IT este dominată de outsourcing, dar transferul tehnologic și dezvoltarea de produse și servicii proprii de către companiile care activează în domeniul IT reprezintă soluția de creștere pe termen lung. Dacă în prezent aproximativ 10% din veniturile membrilor clusterului sunt generate de produse și servicii proprii, obiectivul nostru este ca în următorii doi ani această pondere să crească la 15%”, a declarat Alexandru Tulai, președintele Cluj IT Cluster.

Pentru a-și atinge acest obiectiv, clusterul beneficiază de experiența partenerilor germani din rețeaua internațională a Fundației Steinbeis, care urmărește dezvoltarea economică prin facilitarea procesului de transfer tehnologic. „în Cluj sunt multe universități care generează cunoaștere și multe companii care au nevoie de această cunoaștere. Esențial este să pui la un loc nevoile companiilor și competențele locale: așa cum companiile caută persoanele potrivite, este important ca și cercetătorii să meargă spre companii”, a explicat Jonathan Loefller, directorul general al Steinbeis Europa Zentrum din Karlsruhe.

Despre nevoia de inovare în IT, inclusiv prin specializarea outsourcingului, au vorbit manageri din IT și domenii conexe, specialiști în proprietate intelectuală și cercetători din Germania, Austria, Marea Britanie, Franța, Spania, Italia, SUA, Polonia și România.

Cluj Innovation Days este organizat anual de Cluj IT Cluster și urmărește consolidarea comunității IT și facilitarea interacțiunii cu parteneri de afaceri și sectorul public. Partenerul principal al ediției 2015 este Banca Transilvania. Eveniment susținut de BCR. Partenerii Cluj Innovation Days sunt: Orange, Oracle Partner Network, Intel, Google, Cluj Innovation Park, Deloitte, Brained City, Ericsson, Steinbeis Europa Zentrum, Research for Industry, Banca Comercială Feroviară, Cluj Hub, Outlead Marketing, Node Designs, Vitrina Advertising, Tarom, Casa de Culturăa Studenților, Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca. Evenimentul este susținut parțial prin proiectul „Dezvoltarea inovativă prin Informatizare a Ecosistemului urban Cluj-Napoca”, proiect implementat de către Cluj IT și co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”, Axa 1 POSCCE, operaţiunea O1.3.3 – Sprijin pentru integrarea întreprinderilor în lanțurile de furnizori sau clustere.

Cluj IT este o asociaţie de tip cluster inovativ, înfiinţatǎ în octombrie 2012 și având peste 40 de membri: companii de IT, universități și institute de cercetare, instituții publice și organizații catalizator. Inițiativă de business, clusterul urmărește creșterea competitivității sectorului IT și a vizibilității industriei IT românești, precum și poziționarea Clujului ca un hub regional inovator. Clusterul are susţinerea guvernului şi a autorităţilor locale, care consideră Cluj IT o iniţiativă de importanţă naţională. Prioritățile clusterului pentru următoarea perioadă includ extinderea prezenței internaționale, proiecte comune între universități și industria IT, precum și dezvoltarea Cluj Innovation City, care va asigura comunității IT infrastructura necesară pentru dezvoltare, inovare și colaborare în proiecte de anvergură.